Digimon per a nostàlgics: Ñyuum

Ara que la Digifebre ha tornat a les nostres vides, i ignorant la nova temporada, molts fansubs s'han llençat en caiguda directa a recuperar l'honor i la dignitat d'aquesta franquícia que, us poseu com us poseu, supera a Pokemon i de llarg.

Arreu trobes re-edicions i re-traduccions de la primera temporada de Digimon: en anglès dual i amb subtítols, en castellà dual i amb subtítols, amb una única pista d'àudio i així fins a l'infinit i mes enllà, Bé doncs, fa uns dies, em van enviar un link de Telegram perquè em mires l'edició BD de Digimon amb l'àudio d'aquí, el que mola, no la barrabassada anglesa. Em va picar el cuquet de la nostàlgia i, tot i tenir la sèrie completa en DVD amb àudio castellà, vaig pensar "Calla, busca-la." I així he passat aquest lluminós matí de diumenge: buscant Digimon. I fent feina d'alemany, és clar, que no tot és diversió i parranda (ole, ole!).

La primera opció sempre és Nyaa, més que res perquè suposa una eina de cerca molt ben parida. Vaja, que trobes quasi de tot i, de pas, et familiaritzes amb fansubs nous. I això és, precisament, el que m'ha passat: he conegut un fansub nou, Ñyuum. Només amb la "ñ" aquesta d'encapçalament ja us podeu imaginar quin peu calcen. De fet, aquest fansub m'ha fet pensar en ell:

Us en recordeu?

Sigui com sigui, els de Ñyuum s'han pujat al carro, i jo els ho agraeixo, i estan re-editant Digimon en BD dual, cosa que em permet gaudir doblement d'una de les meves sèries insígnia: que em ve de gust veure-la en la seva llengua original, doncs subtítols; que em ve de gust sentir parlar a l'Agumon en castellà, doncs canvio l'àudio. Tot són avantatges. També tenen altres anime interessants, com Haikyuu, per exemple. A més, que ja n'estic una mica farta, dels fansubs en anglès, una mica de castellà li farà bé a la meva vista xD. Si els voleu fer una visiteta, ja sabeu: aquí.

Ara em trobo en una disjuntiva: llegir "Murmeltiere" (castanya de llibre, buit de contingut i, ¡al loro!, en alemany) o passar-me la tarda sense fer res transcendent, és a dir, ¡navegando por la red, navegando en Internet! (espero, de debò que espero que a algú li soni la cançoneta aquesta o em sentiré molt ridícula).

Apa, bon vent i barca nova! I recordeu sempre que SOU TOTS MOLT MACOS!!! Adéu!!!

Ja ens llegirem!!!! Ciao!!!!

Take shelter? Sí, és clar, ara també en diuen així... meuca!

Comentaris

El Tuberclefòssil més visitat

Aires de rereguarda